габдуллы тукая



тукай габдулла

Автор Айрат Зайнуллин задал вопрос в разделе Домашние задания

Биография пр Габдуллы Тукая на татарском (кроме википедии) и получил лучший ответ

Ответ от Вахит Шавалиев[гуру]
Кажется, лучше Википедия!
Я тут сколько рылся, не нашёл лучше Википедии, вот они:
Татар халык шагыйре Габдулла Тукай (Габдулла Мөхәммәтгариф улы Тукаев) 1886 елның 14 апрелендә элекке Казан губернасы Мәңгәр волосте (ТАССР Арча районы) Кушлавыч авылында туа. Кечкенәдән ятим калган Габдулла, кулдан-кулга йөреп, балачагын Сасна, Өчиле, Кырлай авылларында уздыра. Башлангыч белемне Кырлай авылы мәдрәсәсендә ала.
1895 ел башыннан Тукай Уральск шәһәрендә яшәүче туганнары гаиләсендә тәрбияләнә. Биредә ул татар халык иҗатын һәм әдәбиятын җентекләп өйрәнә, гарәп, фарсы, төрек, рус һәм башка халыкларның әдәбиятлары белән таныша, рус теле аркылы Көнбатыш классик әдәбияты казанышларын үзләштерә. Үзе дә беренче шигырьләрен иҗат итә.
Уральскидагы әдәби-мәдәни хәрәкәт Тукай тормышында хәлиткеч роль уйный. 1905 елгы революция дулкыны белән зур әдәбиятка килеп кергән әдип монда җәмәгать эшлеклесе, журналист, тәрҗемәче һәм шагыйрь буларак формалаша.
1907 елның көзендә Тукай Казанга кайта. Ул үлемсез әсәрләренең күбесен шушында яза; профессиональ революционерлар даирәсенә керә; татар культурасының революцион-демо-кратик канатын җитәкләүгә алына. Шагыйрьнең сугышчан шигърияте һәм иҗтимагый, әдәби процессларның иң четерекле проблемаларына багышланган публицистик чыгышлары әдәби-мәдәни хәрәкәтнең төп юнәлешен билгеләүче көчкә әверелә.
Габдулла Тукай 1913 елның 15 апрелендә Казанда үпкә авыруыннан вафат була. Тукай татар халкының яңа реалистик әдәбиятына һәм хәзерге заман татар әдәби теленә нигез салучы булды. Шагыйрь иҗтимагый прогресска хезмәт итүне үзенең гражданлык бурычы итеп санады; кыска гына гомер юлында күпкырлы иҗаты белән татар культурасы тарихында яңа эпоха ачты.
Г. Тукайны башка милләт халыклары да үз итә. 1986 елда, шагыйрьнең тууына 100 ел тулу уңаеннан, Берләшкән Милләтләр Оешмасының Мәгариф, фән һәм культура буенча комитеты (ЮНЕСКО) бу бәйрәмне халыкара күләмдә билгеләп үтте. ссылка
ссылка
ссылка

Ответ от Данис[новичек]
)

Ответ от Ѐуслан Закиров[активный]
спасибо

Ответ от Азалия Мухаметшина[активный]
спасибо

Ответ от Виолетта Назюта[новичек]
Трудно найти в татарской литературе ХХ века другого писателя, для которого понятия «народ» и «поэт» были столь же неотделимы друг от друга, как для Тукая.
Габдулла Тукай – из тех художников слова, которые открывали новые горизонты и новые перспективы перед национальной литературой. В многогранном
творческом наследии Тукая непреходящие художественно-эстетические ценности содержатся прежде всего и больше всего в его поэзии.
В истории татарской культуры имя Тукая занимает особое место, сопоставимое со значением Пушкина для русской культуры.
Детство
Габдулла Тукай (Тукай Габдулла М
ухамедгарифович) родился 14 (26) апреля 1886 года в деревне Кушлауч Казанской губернии (ныне Арского района Республики Татарстан) в семье приходского муллы. Когда ему было пять месяцев, умер отец. Позднее мать, оставив трехлетнего мальчика бедной старушке на воспитание, вышла замуж и переехала в дру
гую деревню. Через некоторое время мать взяла малыша к себе, но вскоре умерла, и четырехлетний Габдулла остался круглым сиротой. Так началась горькая жизнь «в людях».
Сначала мальчика приютил дед по материнской линии, Зиннатулла, в многодетной и полуголодной семье которого Габдулла оказался прост
о лишним ртом. В конце концов дед отправил его в Казань, где на Сенном базаре Габдуллу взял на воспитание кустарь Мухаммедвали. В его семье впервые улыбнулось мальчику счастье. Однако вскоре грянула беда: новые родители заболели и потому решили вернуть сироту в деревню Училе к деду, которому через н
екоторое время удалось отдать Габдуллу крестьянину Сагди из соседней деревни Кырлай.
В 1892-1895 годы жизнь его проходит в семье Сагди, где не было нужды в куске хлеба. Здесь Габдулла начал приобщаться к крестьянскому труду. Именно в кырлайский период он впервые осознал чувство любви к народу и р
одной земле. «Деревня Кырлай открыла мне глаза на жизнь», - писал поэт потом в своих воспоминаниях («Что я помню о себе», 1909). Впечатления кырлайской поры оставили в его творчестве неизгладимый след.
В Кырлае Габдулла начал учиться. Однако и тут ему было суждено пережить тяжелые дни. Взрослые д
очери Сагди умерли от разных болезней, а сам хозяин неожиданно стал калекой. Его суеверная жена все эти несчастья связывала с пребыванием в своем доме сироты. Когда у нее родился сын, ее отношение к приемышу вовсе ухудшилось. К счастью для мальчика, в начале зимы 1895 года он был взят в семью сестры
своего родного отца, Газизы Забировой (Усмановой), в Уральск. Здесь Габдулла продолжал учиться в медресе «Мутыгия», одновременно посещая русский класс при нем. Хотя медресе было учебным заведением старого типа, но шакирдская молодежь не бездействовала. Ей была здесь предоставлена относительная своб
ода. Шакирдам разрешалось знакомиться с периодической литературой на восточных языках и обучаться русскому. Под влиянием национального просветительского движения учащаяся молодежь требует обновления учебных программ и стремится к светским знаниям.

Ответ от Данияр Кашапов[новичек]
Кажется, лучше Википедия!
Я тут сколько рылся, не нашёл лучше Википедии, вот они:
Татар халык шагыйре Габдулла Тукай (Габдулла Мөхәммәтгариф улы Тукаев) 1886 елның 14 апрелендә элекке Казан губернасы Мәңгәр волосте (ТАССР Арча районы) Кушлавыч авылында туа. Кечкенәдән ятим калган Габдулла, кулдан-кулга йөреп, балачагын Сасна, Өчиле, Кырлай авылларында уздыра. Башлангыч белемне Кырлай авылы мәдрәсәсендә ала.
1895 ел башыннан Тукай Уральск шәһәрендә яшәүче туганнары гаиләсендә тәрбияләнә. Биредә ул татар халык иҗатын һәм әдәбиятын җентекләп өйрәнә, гарәп, фарсы, төрек, рус һәм башка халыкларның әдәбиятлары белән таныша, рус теле аркылы Көнбатыш классик әдәбияты казанышларын үзләштерә. Үзе дә беренче шигырьләрен иҗат итә.
Уральскидагы әдәби-мәдәни хәрәкәт Тукай тормышында хәлиткеч роль уйный. 1905 елгы революция дулкыны белән зур әдәбиятка килеп кергән әдип монда җәмәгать эшлеклесе, журналист, тәрҗемәче һәм шагыйрь буларак формалаша.
1907 елның көзендә Тукай Казанга кайта. Ул үлемсез әсәрләренең күбесен шушында яза; профессиональ революционерлар даирәсенә керә; татар культурасының революцион-демо-кратик канатын җитәкләүгә алына. Шагыйрьнең сугышчан шигърияте һәм иҗтимагый, әдәби процессларның иң четерекле проблемаларына багышланган публицистик чыгышлары әдәби-мәдәни хәрәкәтнең төп юнәлешен билгеләүче көчкә әверелә.
Габдулла Тукай 1913 елның 15 апрелендә Казанда үпкә авыруыннан вафат була. Тукай татар халкының яңа реалистик әдәбиятына һәм хәзерге заман татар әдәби теленә нигез салучы булды. Шагыйрь иҗтимагый прогресска хезмәт итүне үзенең гражданлык бурычы итеп санады; кыска гына гомер юлында күпкырлы иҗаты белән татар культурасы тарихында яңа эпоха ачты.
Г. Тукайны башка милләт халыклары да үз итә. 1986 елда, шагыйрьнең тууына 100 ел тулу уңаеннан, Берләшкән Милләтләр Оешмасының Мәгариф, фән һәм культура буенча комитеты (ЮНЕСКО) бу бәйрәмне халыкара күләмдә билгеләп үтте. ссылка
ссылка
ссылка

Ответ от Амир Жанхотов[новичек]
Татар халык шагыйре Габдулла Тукай (Габдулла М?х?мм?тгариф улы Тукаев) 1886 елны? 14 апреленд? элекке Казан губернасы М??г?р волосте (ТАССР Арча районы) Кушлавыч авылында туа. Кечкен?д?н ятим калган Габдулла, кулдан-кулга й?реп, балачагын Сасна, ?чиле, Кырлай авылларында уздыра. Башлангыч белемне Кырлай авылы м?др?с?сенд? ала.
1895 ел башыннан Тукай Уральск ш???ренд? яш??че туганнары гаил?сенд? т?рбиял?н?. Биред? ул татар халык и?атын ??м ?д?биятын ?ентекл?п ?йр?н?, гар?п, фарсы, т?рек, рус ??м башка халыкларны? ?д?биятлары бел?н таныша, рус теле аркылы К?нбатыш классик ?д?бияты казанышларын ?зл?штер?. ?зе д? беренче шигырьл?рен и?ат ит?.
Уральскидагы ?д?би-м?д?ни х?р?к?т Тукай тормышында х?литкеч роль уйный. 1905 елгы революция дулкыны бел?н зур ?д?биятка килеп керг?н ?дип монда ??м?гать эшлеклесе, журналист, т?р?ем?че ??м шагыйрь буларак формалаша.
1907 елны? к?зенд? Тукай Казанга кайта. Ул ?лемсез ?с?рл?рене? к?бесен шушында яза; профессиональ революционерлар даир?сен? кер?; татар культурасыны? революцион-демо-кратик канатын ?ит?кл??г? алына. Шагыйрьне? сугышчан шигърияте ??м и?тимагый, ?д?би процессларны? и? четерекле проблемаларына багышланган публицистик чыгышлары ?д?би-м?д?ни х?р?к?тне? т?п юн?лешен билгел??че к?чк? ?верел?.
Габдулла Тукай 1913 елны? 15 апреленд? Казанда ?пк? авыруыннан вафат була. Тукай татар халкыны? я?а реалистик ?д?биятына ??м х?зерге заман татар ?д?би телен? нигез салучы булды. Шагыйрь и?тимагый прогресска хезм?т ит?не ?зене? гражданлык бурычы итеп санады; кыска гына гомер юлында к?пкырлы и?аты бел?н татар культурасы тарихында я?а эпоха ачты.
Г. Тукайны башка милл?т халыклары да ?з ит?. 1986 елда, шагыйрьне? тууына 100 ел тулу у?аеннан, Берл?шк?н Милл?тл?р Оешмасыны? М?гариф, ф?н ??м культура буенча комитеты (ЮНЕСКО) бу б?йр?мне халыкара к?л?мд? билгел?п ?тте.

Ответ от Ёветлана Апполонова[новичек]
/

Ответ от Ѐената Ракипова[новичек]
габдула тукай

Ответ от Ѐаф Шаехов[новичек]
)

Ответ от Maks Petrov[новичек]
ТУʘАЙ (Тукаев) Габдулла Мухаметгарифович (14 (26) апреля 1886, деревня Кушлауч Казанской губернии — 2 (15) апреля 1913, Казань) , татарский поэт, публицист. Заложил основу национальной поэзии и создал ее классический стиль. Родился в семье приходского муллы. В четыре года остался круглым сиротой, воспитывался в чужих семьях. В 1895 переехал к тетке в Уральск, где продолжил образование в медресе «Мутыгия» , изучал русский язык в классе при медресе.
Участвовал в создании рукописного журнала «Эль-гаср-эль-джадид» («Новый век») , в котором опубликовал свои первые ученические стихи и статьи, перевел басни И. А. Крылова. С 1905 печатал стихи, статьи и фельетоны на татарском языке в журналах, «Эль-гаср-эль-джадид» , «Уклар» («Стрелы») , газете «Фикер» («Мысль» ) и др. , работал наборщиком в типографии русской газеты «Уралец» . В 1907 переехал в Казань, выпустил первые стихотворные сборники «Габдулла Тукаев тигырьлэре» («Стихотворения Габдуллы Тукаева» , I и II части) , печатался в газете «Аль-Ислах» («Реформа») . Получил признание татарской интеллигенции, сблизился с писателями-демократами. Совместно с Г. Камалом издавал первый татарский сатирический журнал «Яшен» («Молния» , 1908-1909). В 1910-1913 публиковал свои произведения в журнале «Ялт-йолт» («Зарница») . В 1911-1912 совершил путешествие по России, посетив Поволжье, Башкирию, Казахстан, побывал в Петербурге.
Его стихотворения «Осенние ветры» (1911), «Гнет» (1911), «Дача» (1911), «Чего же не хватает сельскому люду? » (1912), «Надежды народа… » (1913) стали классическими образцами национальной гражданской и социальной лирики. Стал основоположником татарской реалистической литературной критики (статьи «Наши стихотворения» (1907), «Критика — нужная вещь» (1907), «Первое моё дело после пробуждения» (1913) и др.) . В лекции «Народная литература» (1910) выступил как знаток устно-поэтического творчества. Памятники поэту установлены в Казани, в деревнях Кырлай и Кушлауч. Много переводил русскую классику: А. С. Пушкина, М. Ю. Лермонтова, А. Н. Майкова, А. К. Толстого, А. Н. Плещеева, Я. П. Полонского, А. В. Кольцова, И. С. Никитина. Создал ряд произведений для детей: «Шурале» (1907, на сюжет поэмы создан одноименный балет, музыка Ф. Яруллина) , баллада «Водяная» (1908).

Ответ от Ђ С[гуру]
ТУʘАЙ (Тукаев) Габдулла Мухаметгарифович (14 (26) апреля 1886, деревня Кушлауч Казанской губернии — 2 (15) апреля 1913, Казань) , татарский поэт, публицист. Заложил основу национальной поэзии и создал ее классический стиль. Родился в семье приходского муллы. В четыре года остался круглым сиротой, воспитывался в чужих семьях. В 1895 переехал к тетке в Уральск, где продолжил образование в медресе «Мутыгия» , изучал русский язык в классе при медресе.
Участвовал в создании рукописного журнала «Эль-гаср-эль-джадид» («Новый век») , в котором опубликовал свои первые ученические стихи и статьи, перевел басни И. А. Крылова. С 1905 печатал стихи, статьи и фельетоны на татарском языке в журналах, «Эль-гаср-эль-джадид» , «Уклар» («Стрелы») , газете «Фикер» («Мысль» ) и др. , работал наборщиком в типографии русской газеты «Уралец» . В 1907 переехал в Казань, выпустил первые стихотворные сборники «Габдулла Тукаев тигырьлэре» («Стихотворения Габдуллы Тукаева» , I и II части) , печатался в газете «Аль-Ислах» («Реформа») . Получил признание татарской интеллигенции, сблизился с писателями-демократами. Совместно с Г. Камалом издавал первый татарский сатирический журнал «Яшен» («Молния» , 1908-1909). В 1910-1913 публиковал свои произведения в журнале «Ялт-йолт» («Зарница») . В 1911-1912 совершил путешествие по России, посетив Поволжье, Башкирию, Казахстан, побывал в Петербурге.
Его стихотворения «Осенние ветры» (1911), «Гнет» (1911), «Дача» (1911), «Чего же не хватает сельскому люду? » (1912), «Надежды народа… » (1913) стали классическими образцами национальной гражданской и социальной лирики. Стал основоположником татарской реалистической литературной критики (статьи «Наши стихотворения» (1907), «Критика — нужная вещь» (1907), «Первое моё дело после пробуждения» (1913) и др.) . В лекции «Народная литература» (1910) выступил как знаток устно-поэтического творчества. Памятники поэту установлены в Казани, в деревнях Кырлай и Кушлауч. Много переводил русскую классику: А. С. Пушкина, М. Ю. Лермонтова, А. Н. Майкова, А. К. Толстого, А. Н. Плещеева, Я. П. Полонского, А. В. Кольцова, И. С. Никитина. Создал ряд произведений для детей: «Шурале» (1907, на сюжет поэмы создан одноименный балет, музыка Ф. Яруллина) , баллада «Водяная» (1908).

Ответ от 22 ответа[гуру]
Привет! Вот подборка тем с похожими вопросами и ответами на Ваш вопрос: Биография пр Габдуллы Тукая на татарском (кроме википедии)
Категория Татарские поэты на Википедии
Посмотрите статью на википедии про Категория Татарские поэты
Тукай Габдулла на Википедии
Посмотрите статью на википедии про Тукай Габдулла
 

Ответить на вопрос:

Имя*

E-mail:*

Текст ответа:*
Проверочный код(введите 22):*